Obsahový zámer výuky sa viaže k budovaniu základného dramatického cítenia prejavu, techniky pohybu, techniky reči a slovesného prejavu, schopnosti začleniť a spolupracovať v rámci tvorivého kolektívu.
Prípravné štúdium sa zameriava na jednoduché jazykové cvičenia a hry rozvíjajúce schopnosť zúčastňovať sa spoločenských hier prirodzeného rozvoja individuality každého žiaka, postupného spájania pohybového, ako aj rečového prejavu,naštudovania najjednoduchších dramatických útvarov, scénok rozprávkového charakteru, zoznamovania sa s pocitmi, ziskavania základov pantomimického prejavu, rozvíjania priestorového cítenia, rečovej – prednesovej a slovesnej prípravy.
V rámci výchovno–vzdelávacieho procesu sa kladie dôraz na hravý prístup celkový rozvoj dieťaťa.
Základné štúdium je orientované na komplexnú dramatickú tvorivosť v sebe zahŕňa:
- dramatické činnosti
- techniku pohybu
- techniku prednesu
- techniku reči a hlasovú prípravu
- hudobnorytmickú prípravu
- improvizáciu
- prácu s rekvizitou a bábkou
- scénografické cítenie a vlastnú tvorbu
Žiaci sa pomerne rýchlo môžu pochváliť prvými praktickými skúsesnosťami účinkovaním na interných a verejných podujatiach školy formou verejnej prezentácie básničiek, dramatizáciou rozprávok, moderovaním a zapojením sa do súťaží vo vlastnej tvorbe.